top of page
myrthananet_edited.jpg

Gothic 2: Lobos

 
Verze: Definitive Edition- Typ modifikace: Nový příběh

Informace o modu

 

Typ modifikace : Nový příběh

Délka modifikace: 20-30h (Pokud budete hrát na 100% a plnit vše, tak déle.).

 

Slovo na úvod...

Tento projekt jsem tvořil s vášní, která se často blížila posedlosti, což mělo za následek nedostatek spánku, vzdání se práce a společenského života. Mod jsem začal vytvářet na Štědrý den roku 2014 a dokončil ho v říjnu 2020. Chvíli mi bude chybět, ale konečně nastal čas mod vydat a žít dál.

 

Obecné informace:

  • 94 úkolů (včetně 2 - 3 informativních a průvodcovských úkolů)

  • 4 originální světy (+ 1 pro prolog)

  • 6849 řádků dialogů.

  • Více než 300 NPC.

  • 3 kapitoly.

Prolog

 

Dávné časy... Království Lobos na vrcholu své moci stále expanduje.... Díky své síle a mocné vojenské převaze rychle dobývá a zabírá nová území. Zlákán vidinou nekonečně rostoucí moci vyšle Loboský pán výpravu - elitní legii složenou z nejlepších vojáků Loboské armády - do zvláštního koutu země - do údolí vlhkých tropických lesů bohatých na zlato a magickou rudu, ale také na místa různých nebezpečných šelem. Údolí, zlákané zvěstmi o zlatě, se brzy stane středem zájmu nejrůznějších dobrodruhů a banditů. V důsledku toho vydá velký Neptun, velitel celé výpravy, zvláštní nařízení, že v údolí mohou pobývat pouze ti, kdo mají potřebné oprávnění. O mnoho týdnů později se tři přátelé farmáři s duší dobrodruhů a touhou po rychlejším zbohatnutí vydávají na výpravu do této nebezpečné tropické oblasti, aniž by si plně uvědomovali nebezpečí, která tam číhají. Po dlouhém putování horami se jim bez větší námahy podaří objevit zcela prázdnou jeskyni se zlatými valouny. Radost nedělních dobrodruhů však netrvá dlouho...

Myšlenka tohoto modu

 

Tedy to, čímž jsem se obzvláště zajímal a snažil, byl smysl pro detail a logiku, takže vše v modifikaci našlo své opodstatnění, aniž by to bylo vytrženo z kontextu a bylo to jen nahodilou fantazií modera. Nepromyšlené dialogy a úkoly, silné artefakty či jiné "mega" zbraně, kterými rozsekáme většinu monster už v polovině hry, jsou jevy, které účinně ubírají na chuti hrát. Zaměřil jsem se na to, aby hra byla "reálnější", včetně světa, dialogů, ekonomiky, postav, monster a předmětů, kde se super vybavení nebo zlato neválí jen tak po zemi, ale musíte si je odpracovat.

 

Herní prostředí

 

Maso nebo jiné jídlo, které lze sníst, neleží jen tak na zemi, protože by na něj okamžitě vyrazil hmyz. Totéž platí pro rostliny, které nerostou v pouštích nebo na skalách (až na výjimky).

 

Vyváženost hry

 

Vhodně nastavená obtížnost zajistí, že nikdy nebude příliš snadná, což byl případ původních dílů hry. Příslušné fázi hry bylo přizpůsobeno i vybavení, které je třeba získat. V modifikaci nebude nouze o zbraně: meče, sekery, šperky k nošení nebo bonusové předměty, které lze a je třeba pravidelně měnit. Většina RPG her je založena na neustálém vývoji postavy, za kterou hrajeme. Modifikace je navržena tak, aby na to kladla ještě větší důraz, což je velmi znát, pokud ji budeme rozvíjet příliš špatně. Dává však prostor jak hráčům, kteří neradi expí vysoké úrovně, tak těm, kteří je rádi dělají a maximalizují statistiky. V závislosti na dovednostech si hráč může sám zvolit, do jaké míry chce svou postavu rozvíjet. Vyváženost je vyvážená tak, aby si s ní poradil i průměrný hráč.

 

Mechaniky

 

Vyvážena je jak hra za lučištníka v rámci obratnosti, tak hra na sílu a zbraně 1h/2h. Zde je třeba zmínit, že škálování poškození zůstává beze změny oproti původnímu Gothic 2 Noc Havrana. Kuše a jednoruční zbraně pod obratností byly proto odpovídajícím způsobem upraveny. Koš nauky je vždy 5 Vědomostních bodů za 5 bodů atributů/dovedností.

Charakteristika

 
  • Změna stylu chůze v závislosti na "hodnosti" hrdiny.

  • K získání bude třeba si vydělat poctivou/nepoctivou prací a/nebo větším úsilím. Zlato je těžší získat, nestačí jen prozkoumávat.

  • Za učení se musí platit zlatem a někdy také laskavostmi.

  • Odbočky, skrytá místa, tajemství.

  • Na ambicióznější hráče, kteří mají rádi hack n' slash a místo "vlka" vidí "60 exp", čeká značná výzva a spousta zábavy. (Rozsah požadavků/zbrojních statistik je poměrně široký a začíná od 5. bodu atributu až po 370.).

 
  • K dispozici ke stažení, budou tři verze tohoto modu - Základní verze, která obsahuje vše výše zmíněné, Ultra+ a Definitive Edition verze, které se budou od originálu lišit následovně: Rozdíl mezi základní verzi modu a verzí Ultra + (

1.png

Seznam důležitých změn v Definitive Edition verzi modu Lobos

  • Kompletní polský dabing pro mod nahraný mnou, hráči, fanoušky a profesionálními herci.

  • Přidána magie a možnost hrát za mága.

  • Tři úrovně obtížnosti (příběhová, vyvážená, ultra).

  • Nová vývojová cesta legionářů-mágů spolu s novou sadou brnění určenou výhradně pro ně.

  • Přidáno 5 nových dovedností, z toho 2 pro mága.

  • Možnost škálovat poškození kouzla s manou.

  • Nové předměty (meče, kostýmy, zbroje, rostliny, runy, knihy, lektvary, různé předměty, voby).

  • Rozšířené lokace.

  • Nový ZEN (nová mapa).

  • Nové NPC a nestvůry.

  • V módu se objeví piráti.

  • Nové zápletky a dialogy.

  • Vylepšené zakončení módu.

  • Souboje v aréně.

  • Dočasná vylepšení pro zvýšení bojových dovedností, statistik a ochrany.

  • Přidán částečný respawn příšer ze 4. kapitoly v pozdní hře 3. kapitoly.

  • Přidáni bossové, kteří dávají lepší kořist než jejich běžné protějšky z řad monster/NPC. Nad to hráč obdrží body učení za každého poraženého bosse.

  • Teleportační mapa pro rychlé cestování, pokud hráč již dříve objevil danou lokaci.

  • Od nynějška bude Lord Santos za mlácení vojáků jako člen Legie ukládat pokutu, a pokud bude hráč i nadále porušovat kodex Legie, bude čelit trestu, jehož výsledkem bude trvalá ztráta bodů života.

  • Možnost modlit se k Orionovi na podobném základě jako ve hře Gothic 2.

  • Přehodnocené poškození a požadavky všech dostupných zbraní plus vyvážená magie v módu.

  • Do módu přidáno intro a outro.

  • Byla opravena chyba se střílením NPC a běháním po bodácích v chrámu.

  • Přidána reakce nadřízených, když hrdina vstoupí do krypty.

  • Přidáno více šípů a šipek pro obchodníky.

  • Přidána možnost naučit se základní trofeje v 1. kapitole, pokud neuspějete při lovu.

  • Přidána možnost naučit se trhat rohy stínových příšer a dát je Prahlovi za zlato a expy.

  • Nové nabídky statistik a deníku.

  • Oprava rutin Jockeho a Ochránce, které způsobovaly, že tyto postavy některým hráčům umíraly a mizely.

  • Přebalancován dosah zbraní a přidány informace v popisu zbraně.

  • Opraveny názvy předmětů při zvýraznění, všechny svitky a lektvary mají přesný plný název místo "Lektvar" nebo "Svitek".

  • Přepracován a vylepšen systém kapsářství.

Další změny v Definitive Edition verzi modu Lobos

 
  • Možnost výměny starých mincí za nové unikátní předměty.

  • Snížení počtu příšer a jejich znovuzrození, což je na některých místech kapitola.

  • Odstraněn tabák z losovatelné kořisti těžkých kožených balíčků.

  • Přidán teleport mezi údolím a jeskyní.

  • Přidány šperky pro mága obdobně jako pro válečníka.

  • Přidán opasek pro mága.

  • Některé NPC budou od nynějška až do 3. kapitoly nesmrtelné.

  • Přidána možnost stahovat z kůže démonické rozparovače, stínové šelmy, wargy a vlky.

  • Do hry přidány další recepty, včetně receptu na polévku, který poskytuje trvalý bonus k maně.

  • Opraven vzhled klíče od Grotty, když hráč zabije Cesara rovnou bez řečí.

  • Byl opraven pochod s Balorem v poušti. Od nynějška není možné vstoupit do vesnice společně s vojáky.

  • Více temných dějových zvratů.

  • Mírně oslabeny NPC v dole v 1. kapitole, aby se hráčům lépe bojovalo v počátečních fázích hry.

  • Přidáno více předmětů k získání.

  • Přidána možnost vylepšovat nejlepší zbraně ve hře u Carlose: Zloděj duší, Sekera boha války, Luk mistra války, Roztínač světů.

  • Vylepšení zbraní má za následek ztrátu bonusu k dovednostem zbraně, ale jejich poškození se výrazně zvýší.

  • Některé rostliny a potraviny obnovují různé množství bodů života a many. Pivo, víno gin nyní obnovují více many.

  • Temné houby nyní obnovují 10 bodů many místo 5 bodů života.

  • Zohledněno příliš slabé poškození od jednoručních zbraní v rámci obratnosti ve 3. kapitole.

  • Zohledněno slabé poškození z kuší u síly v kapitole 3.

  • Rozšířena série výzkumných úkolů Biologa o jeden úkol na elitní úroveň.

  • Opravena barva písma, která ztěžovala orientaci v deníku úkolů s DirecX 11.

  • Opravena chyba, kdy se Saiman zamykal na plošině v dole.

  • Oprava postupů Santose a Wascara při cestě za Lupinem v kryptě.

  • Dialog s Lukanem již není vyžadován pro pokračování ve hře.

  • Opraveno spuštění banditů, Malika a Henryho v misi od dozorce Santose.

  • Opraveno zaseknutí úkolu "Posel" v deníku při jeho nesplnění poté, co se stanete vojákem.

  • Opravena chyba s Lordem Mordragem, který zabíjel vojáky tím, že nepracoval správně s runou "Dech smrti".

  • Dialog s adeptem pod bažinou již není vyžadován pro pokračování ve hře.

  • Důl v poušti poblíž vesnice, ve kterém nejsou nic než 3 nugety síry, byl více vylepšen.

  • Bonus za manu v ohnivé jámě byl odstraněn. (Hráči ji jedli a neměli z čeho vytvářet ochranné polévky).

  • Do sekery boha války byl přidán bonus +10 k boji s obouručními zbraněmi.

  • Přidány lektvary many ke koupi u Biologa a Vita.

  • Od nynějška si po vstupu do legie můžete u Hektora vybrat zbraň podle toho, za co hrajete (2 z nich jsou unikátní a nelze je získat jinak).

  • Od nynějška si po vstupu do gardy můžete u Gratuse vybrat typ vybavení, které chcete získat. (Bojový mág nebo voják) Výběr závisí na vývoji naší postavy.

  • Bylo opraveno nesprávné zobrazování statistik zbroje v dialogu s Gratusem a Fuadem v závislosti na úrovni obtížnosti.

  • Nejlepší zbraň v každé kategorii dostala pfx efekt (bude zářit).

  • Opraveno zobrazování výše ochrany v okně se statistikami nad 300.

  • Nejlepší zbraň a zbroj bude možné získat o něco dříve než v základním módu.

  • Do hry bylo přidáno více stínových šelem.

  • Od nynějška je možné získat více knih v úkolu s Ludvíkem.

  • Opraven dialog s Abrahamem v případě, že jeho bratr zemře.

  • Byla opravena chyba s Balorem mizejícím u brány po splnění úkolu v poušti.

  • Černé přízraky dostaly zvukové efekty.

  • Přidány informace na obrazovce o průběhu oprav palisády.

  • Přidány informace na obrazovce, když jsme zabili všechny brouky pro Hiaga.

  • Pokud Benito zemře během mise pro Taddea, hráč dostane informace na obrazovce a bude moci úkol ještě dokončit.

  • Popisy předmětů, včetně lektvarů, byly sjednoceny.

  • Od nynějška nám biolog v 5. úkolu v sérii výzkumných úkolů dává jeden pevně daný lektvar v závislosti na atributech hráče.

  • K uvaření plného života a plné many je nyní potřeba dvou esencí místo tří.

2.png

Rady a tipy do modu Lobos :

3.png
4.png
5.png

Jak nebýt noob:

1.png
2.png
3.png

Stažení modifikace a info:

Strojový překlad s originální databází z G2 by F0rtuno
Ruční polština
Originál verze
 
Gothic 2 databáze + google překlad by F0rtuno
 

Instalace modu

 

1. Nainstalujte čistý Gothic 2 NotR.

2. Stáhněte a nainstalujte systempack a playerkit pro Gothic 2. -https://github.com/GothicFixTeam/GothicFix/releases

3. Stáhněte a přesuňte do složky s Gothicem mod Lobos..

4. Pokud chcete hrát s grafickým vylepšením Directx11 stáhněte a vložte do složky system - https://github.com/SaiyansKing/GD3D11/releases

5. Pokud chcete hrát s pluginy jako je zrychlení času, rychlé sbírání, nový inventář atd.. stáhněte a nainstalujte skrze Resource Manager - Union 1.0m - https://drive.google.com/drive/folders/10snqjFnWaLEodLyhcknYTs_fjpuHCSCg

6. Podívej si na sekci Union, zde na webu a vyber si plugin, který chceš, nebo rovnou všechny.

POZOR -  Tento mod mívá Aktualizace!

 
  • Tato stránka popisuje pouze základní informace o modifikaci, pokud se chcete dozvědět něco o posledních změnách, klikněte na tlačítko níže, kde naleznete všechny novinky a aktualizace pro tento mod, od existence tohoto modu na našem webu.

bottom of page