top of page
myrthananet_edited.jpg

Gothic 2: New Balance

 
Typ modfikace: Masivní vylepšení originálu - Mod s nejlepšími herními mechanikami a možnostmi

Lokalizace modu:

 
italy.webp

Informace o modu

 

New Balance je globální herní modifikace pro Gothic 2, která rozšiřuje svět Gothicu asi 4-5krát a vychází ze zdrojů/úkolů/lokalit modifikace Návraty 2.0 (název Návraty byl na žádost autora původní modifikace odstraněn). Mod se začal vytvářet koncem roku 2017 (dříve se mod jmenoval Alternative Balance).
Do roku 2024 bylo provedeno přibližně 6000 změn (ve srovnání s modem Návraty 2.0 z roku 2017). Mod se vylepšuje již přes 6 let.

 

 

New Balance je rozsáhlá modifikace, která do světa hry Gothic II: Noc Havrana přidává nové vedlejší úkoly a rozšiřuje ty stávající. Modifikace obsahuje zajímavé nové tábory a třídy postav a nové dovednosti, jako je například inteligence, démonologie, boj se štítem, boj se dvěma zbraněmi, rétoriku, těžení, výrobu šípů a spoustu dalších. Kromě klasických tří vedlejších cechů přibyly také nové hlavní cechy, čímž vzniklo rozšíření New Balance (NB), které vychází z verze Returning (Návraty) 2.0  a jehož cílem je vyvážit, zlepšit a vylepšit hratelnost ve všech směrech. Toho je dosaženo změnou systémů, které byly ve hře zavedeny doposud, např. změnou pravidla výpočtu způsobeného poškození nebo počtu zkušenostních bodů, a také přidáním nových systémů, jako je systém bossů, který nás za jejich poražení odměňuje Vědomostnimi body. Tento mod v podstatě vybírá to nejlepší z ostatních modů a věcí, které v Gothic komunitě vznikly a dává vše do jednoho ultimátního modu.

Tento mod nabízí širokou škálu možností a tvorby postav a jejich kombinací - v tomto modu je 12 tříd postav a 3 podtřídy, které lze kombinovat s hlavní třídou (pokud se to hodí). Narozdíl od ostatních modů, které dohrajete jednou či dvakrát a již není v modech moc co nového objevovat, New Balance lze hrát několik let a dokončit klidně 20x a pořád nevyčerpáte všechny styly hraní (je zde spoustu různých buildů postav). Tuhle trvanlivost modu, který hardcore komunita hraje pořád dokola už více než 6 let, také navyšuje možnost konfigurování obtížnosti až do opravdu velmi těžkých a spousta dalších pluginů a doplňků, které vám hru můžou ztížit i tak, že dohrání je skoro nemožné. Je zde také submod Magic Rebalance, který tento mod mění trošku více do stylu her jako Diablo a přidává spoustu nových náhodně generovaných věcí. Komunita tohoto modů je velmi živá a aktivní a stále vychází nové doplňky a aktualizace kolem tohoto modu.

Pozor! Mód předpokládá, že znáte svět Gothic 2, protože kromě původní hry je v módu obrovské množství nových lokací, úkolů, přepracovaných mechanik.

Pokud jste Gothic 2 nehráli příliš dlouho, je lepší nejprve projít originál.

Charakteristika

 

- Rychlý a pohodlný start na začátku hry (pokud znáte hru Gothic 2).
- Rady/poznámky/knihy, které nováčkům pomohou ve hře
- Přizpůsobitelná obtížnost - „Gothic“
- Vylepšené úkoly z Návratů a některých lokací. Nyní jsou všechny lokace/úkoly průchozí bez návodů a nápověd z fóra
- Obrovské množství dodatečných záznamů v deníku, které objasňují některé body
- Tři zbrusu nové lokace s příběhem a dabingem (2 velké, 1 malá) (vytvořeny přímo v módu New Balance).
- Spousta nových herních/herních mechanik (volné míření lukem, magie).
- Mírně vylepšený boj zblízka (odemčeny některé animace, ovládání a zaměřování je citlivější)
- Mnoho nových class a subclass (frakcí)
- Možnost hrát za plnohodnotného mága nebo lučištníka
- Několik změn ve všech lokacích
- Obrovské množství oprav chyb / nedostatků v enginu
- V módu je cca ~600 úkolů (400-450 při hraní za určitou třídu).
- Pokud je projdete v klidu a budete poslouchat všechny dialogy, můžete projít asi 150-200 hodin
- Pokud přeskočíte původní dialogy a budete poslouchat dialogy z módu, bude to 90-100 hodin, v závislosti na stylu hraní, i když některé lokace lze přeskočit a pak to zabere ještě méně času.

Všechny třídy postav

- Paladin

- Mág ohně

- Žoldák

- Templář

- Guru
- Mág vody
- Nekromant

- Černý mág

- Vyvolávač
- Temný rytíř
- Lovec démonů

- Královský zvěd

Subtřídy:

- Šaman
- Druid

- Mistr jedů

Nové vedlejší cechy:

- Cech obchodníků
- Cech lovců
- Cech vrahů

- Každý ze stávajících cechů byl navíc rozšířen o nové úkoly.

- Stávající úkoly byly rozšířeny a byly přidány nové:
- Možnost stát se učedníkem  Kruhu strážců.
- Závěrečná bitva proti Ravenovi se odehrává v "Ravenově noční můře" - Nový dungeon
- Možnost plnit úkoly pro skřety v jejich městě
- Každý vedlejší cech má řadu úkolů, které je třeba splnit

Nové mechaniky:

- Volné míření pro magii a zbraně na dálku (kuše, luk)
- Možnost pohybu při střelbě z luku a kuše
- Možnost vycvičit bludičku, která nám pomáhá sbírat předměty ve hře.

Nové lokace:

- Město skřetů
- Adanosova poušť
- Ostrov Etlu
- Fort Azgan
- Les vrahů (Bratrstvo Masyaf)
- Zasněžené skřetí hory
- Ravenova noční můra (dungeon)
- Ztracený bratr (dungeon)
- Údolí stínů
- Zapomenutý ostrov
- Pobřežní země

- Západní pobřeží

Stažení modifikace /lokalizace

 
Ruční/strojový překlad by Myrtana.net team.
Ruční polština
(Kajma Discord)
 
Angličtina
By Magus
 
Ruční ruština
Original verze
 
 
Ruční němčina
By FaChDa
 
italy.webp
Ai překlad by TurinaR
 

Spis - Tabulky

 
By F0rtuno, GeorgeSC2
(Kajma Discord)
 

Návod - Úkoly

 
By F0rtuno, GeorgeSC2
(Kajma Discord)
 

FAQ

 
By F0rtuno, GeorgeSC2
(Kajma Discord)
 

Instalační video a celá návodová série v češtině

(Více návodů v playlistu a postupně uploaduju další)

 

Balíček Textur pro New Balance - ULTIMATE ARMOR AND WEAPON REPLACER

 
  • Pro hraní New Balance taktéž výrazně doporučuji hrát s tímto balíčkem textur, který zásadně vylepšuje brnění, zbraně i prostředí (voda,textury zdí, sudy apod). Tento balíček mění několik tisíc textur z původního New Balance do mnohem hezčích vzhledů a všechno vypadá mnohem lépe. Balíček je ke stažení na google disku New Balance po kliknutí na tlačítko výše. Galerii a informace o tomto texture packu najdete zde na webu v sekci menu Texture packy,  nebo kliknutím tlačítko pod touto větou.

Popis Instalace

 

​1. Nainstaluj čistou hru Gothic 2 Noc Havrana (např. přes Steam)

2. Stáhni a nainstaluj - Gothic 2 New Balance Instalátor

3. Čeština – Na disku je soubor NB Skripty (datum) [CZ vx].rar: překopírovat soubory ze složky „Data“ do složky „Data“překopírovat soubory ze složky „system“ do složky „system“

4.(Volitelné) Extended mód - Mód který umožňuje rozšířit vylepšování zbraní a výbavy. Je součástí hry, avšak je ve hře defaultně vypnutý - zapnout se musí před tím, než začnete novou hruNastavuje se ručně: složka „system“ -> Gothic.ini -> extModeActivate=0 na extModeActivate=1 (Je nutné prvně spustit novou hru, aby se tyto řádky vytvořily).

5. Volitelné) Staré zrušené questy -> Pokud si chcete zahrát staré questy, které byly původně komunitou zrušeny (celkem 26), je potřeba toto provést ručně:Složka „systém“ -> Gothic.ini -> bOldQuestsAvailable=0 na bOldQuestsAvailable=1788301a zároveň také quest s číhavcem: bSnapperQuestStart=0 na bSnapperQuestStart=1

6. (Volitelné) Extended mód - Mód který umožňuje rozšířit vylepšování zbraní a výbavy. Je součástí hry, avšak je ve hře defaultně vypnutý - zapnout se musí před tím, než začnete novou hru

7. (Volitelné) Alternativní konec - Mód, který přidává nový konec do hry. Soubor NB_AnotherEnding.vdf vložte do složky “data/plugins”

8. (Volitelné) - Dodatky - Pokud chceš, stáhni si některé dodatky z Google Disku, které ti mohou zpříjemnit hraní.

Nedoporučuji nováčkům stahovat mód Magic Rebalance, jednak ten mód je ještě nevychytán a jednak je spíš pro hardcore hráče NB. Stejně jako třeba mod Hněv Beliara a podobné další ztěžující pluginy a mody

POZOR -  New Balance mívá Aktualizace!

 
  • Tato stránka popisuje pouze základní informace o modifikaci, pokud se chcete dozvědět něco o posledních změnách, klikněte na tlačítko níže, kde naleznete všechny novinky a aktualizace pro tento mod, od existence tohoto modu na našem webu.

Podpora autora NB na Boosty.to

 
image.png

Autoři modifikace

- Liker
- LHaart



 

Magic Rebalance - Mod pro New Balance

 

Úvodní popis

 

Cílem této modifikace je rozšířit RPG složku hry New Balance. Hlavně magii a obohacení celkové hratelnosti. Mod obsahuje: novou podtřídu pro hraní čistého mága/licha; několik sekundárních vlastností a mechanik k nim; asi tucet škol magie pro rozvoj a dvakrát tolik pasivních dovedností; možnost vyrábět jakékoliv svitky ve hře, systém magických aur a více než 30 aur na výběr; novou mechaniku energetického štítu, který není závislý na absorbci poškození z NB; náhodně generovanou kořist z nepřátel a truhel, náhodné nepřátele i postupující obtížnost hry, a také mnoho dalšího! K dispozici je vestavěný konfigurátor, pro flexibilnější přizpůsobení modů.

Nová třída - Poskvrněný mág

Je navržena jako čistý mág, který je zdokonalen pouze v boji s manou a je neuvěřitelně slabý v boji na blízko, ale má mimořádné nadání pro tajemná umění. S vlastní škálou rozvoje (kromě běžné úrovně postavy) a dovednostmi a dobrou magickou silou. Lze říci, že je to Glass Canon (Velký damage, ale slabá obrana). Jak ho získat? Vyrabujte Xardasovu věž (truhla za mříží na startu) a najděte svitek rituálu a pužijte jej.

Vlastnosti třídy:

- Za každou úroveň se sníží množství hp rovnající se aktuální úrovni.
- Úroveň zdraví nesmí být vyšší než 2/3 aktuálního maximálního hp (při plném stavu postupně klesá na 66 %).
- Limit zdraví je 5000.
- Dovednost regenerace hp se neučí!
- Prioritizace many - při nedostatku many ji odebírá ze životů.
- Magický štít je k dispozici okamžitě. (nahrazuje hp)

Další specifika:

Štěstí -  je hodnota, která je zodpovědná za náhodné dropy. Každých 5 jednotek zvyšuje množství a kvalitu kořisti o 2 %.
Síla magie - nejedná se o dodatečné poškození, ale má k němu velmi blízko! Tato hodnota je zodpovědná za výpočet mnoha dalších hodnot v módu. Závisí na inteligenci a magické síle.
Síla aury - zhruba stejná jako magická síla.

Vzdálenost aury - 100 jednotek se rovná přibližně hernímu metru.
Zbytek mluví sám za sebe

Školy magie:

Ovlivňují poškození (ve formě bonusového poškození) a další vlastnosti kouzel, poskytují bonusy k přivolání a posilují léčbu. Umožňují aktivovat aury a vytvářet svitky odpovídající školy. Bonusy závisí na ukazatelích inteligence, magické síly a trošce many hrdiny. Na vyšších úrovních otevírají přístup k zaklínadlům (runám) odpovídajícího živlu (u odpovídajících učitelů).

 

Existují následující školy:

**Oheň** - Posiluje kouzla s odpovídajícím magickým účinkem.
**Led**- Posiluje kouzla s odpovídajícím magickým účinkem.
**Vzduch** - Posiluje kouzla s odpovídajícím magickým účinkem.
**Země** - Posiluje kouzla s odpovídajícím magickým účinkem.
**Elektřina** - Posiluje kouzla s odpovídajícím magickým účinkem.
**Světlo** - Posiluje kouzla proti nemrtvým a runy strážců a paladinů.
**Tma** - Posiluje kouzla Temného mága a má k němu vztah.
**Smrt **- Klasická nekromancie. Posiluje nemrtvé a zvyšuje poškození nekromagie.
**Život** - Posiluje léčivá kouzla a posiluje přivolávaná zvířata.
**Golemologie** - Posiluje přivolávané golemy.
**Demonologie** - Posiluje kouzla přivolávaných démonů.

Nastavení obtížnosti:

Mód umožňuje nastavit další obtížnost hry pomocí možností:
- Pevné procentuální zvýšení xp/statů/obrany příšer a nestvůr.
- Denní zvýšování hp/statů/obrany příšer a ne-lidí o stanovené procento.
- Zvýšení obtížnosti podle kapitol
Tyto nastavení mohou klidně fungovat současně, přičítajíce se k celkové obtížnosti hry. Ignorují limity (tj. může být i 100500% HP nestvůr).

Náhodný loot:

Při zabití všech NPC a inteligentních bytostí může být dynamicky přidán dodatečný loot při smrti. Hlavně jde o jídlo, elixíry a různé cennosti, měšce a další. Také u mágů a magických monster se do lootu přidávají magické svitky a magické relikvie. A samozřejmě, všichni, kteří by logicky měli mít zlato, mohou dostat ještě trochu zlata do peněženek. Rozlomené truhly mají podobně šanci na další loot, jen s trochu vyššími šancemi. Existují také náhodné magické zbraně a brnění. NPC mohou používat magické zbraně a štíty. Brnění je zahrnuto pouze v lootu.

Pravděpodobnost a množství závisí na úrovni hrdiny a monstra/truhle + různé bonusy od předmětů/aur.

Náhodné lektvary:

Tento mod umožňuje vytvořit širokou škálu různorodých lektvarů s pozitivními i negativními účinky, které se projevují v průběhu času!

Náhodní nepřátelé:

Tato mechanika do hry přináší šanci na vznik vzácných šampiónských monster. Mají zvýšené životy a sílu, vyšší šanci na vypadávání náhodných předmětů a další vlastnosti! Speciální schopnosti nepřítele závisejí na tom, jaké přípony a předpony obdržel. Takového monstra poznáte snadno - jeho jméno a velikost budou změněny, nezapomeňte na něj.

Názorné příklady:

Prefixy:
 
Neobvyklý Obrovský Zdravý Zlomyslný Bestiální Odolný Kamenný Divoký Rychlý Odolný Nezničitelný Mocný Infernální Silný Svižný Přízračný A další...


Sufixy:

Chaosu Života Obratnosti Síly Ochrany Útoku Ohně Lávy Mrazu Ledu Severu Magie Tmy Jedovatosti Krve Bolesti Větru Kamene Lesa Bahna Nemoci Nekromancie
Žhavosti Zkaženosti Otravy Řezů Neobjeveného Totemů A další...

Dodatečná monstra:

Dodateční monstra, stejně jako šampióni, mají konfigurovatelnou šanci na vznik.

Tyto další bytosti mohou být šampióni v závislosti na šanci na jejich vznik.

Tento systém má dva režimy: statický a rozsahový. Statický režim jednoduše vloží určený minimální počet monster, pokud je šance splněna. Rozsahový režim vloží náhodné množství v rozmezí od minima do maxima, včetně obou okrajů.

Lidé a bossové nejsou ovlivněni.

Další zajímavostí je, že duplikace probíhá při prvním "setkání" enginu s monstry na mapě během pohybu (s poloměrem přibližně 100 metrů) a s ohledem na délku dohledu! Například, když se na obrazovce objeví skupina střelců, pouze jeden z nich bude zdvojen v závislosti na nastavení, zatímco ostatní ne. Další bytost (která se náhodou objeví daleko) může být zdvojena až po jedné sekundě (pokud to šance dovolí).

Aury:

Pro aktivaci vyžadují určité maximum many, úroveň odbornosti v určité škole magie nebo magický okruh. Rezervují určité procento many pro svou práci. Mají poloměr a mohou být rozšířeny na summony pomocí speciální dovednosti. Aury mají sílu a poloměr působení. Všechny tyto parametry jsou vypočítány z ukazatelů inteligence a síly.

Typy aur:

Spalování - Přidává poškození ohně k útokům. (jednorázový)
Lední - Přidává poškození mrazem k útokům.
Oživení - Zvyšuje regeneraci zdraví.
Duchovnosti - Zvyšuje regeneraci many.
Krvavosti** - Část újmy z útoků se odebírá jako život.
Duchovní vyčerpání - Část újmy z útoků se odebírá jako mana.
Neviditelné překážky - Poskytuje a zesiluje energetický štít.
Kamenná kůže - Zvyšuje parametry obrany postavy.
Větrnosti - Zvyšuje šanci na únik.
Muritana - Útoky aplikují otravu. (přítomnost stejnojmenného klíče nemá vliv)
Svatosti - Zesiluje veškeré poškození proti nemrtvým. Útočící nemrtví utrpí poškození.
Jiskření - Přidává poškození elektřinou k útokům.
Bouřící magie - Veškeré vycházející magické poškození se zesiluje.
Temnoty - Magická škoda způsobená útokům.
Lakotnosti - Zvyšuje množství nalezeného zlata.
Konské síly - Zvyšuje regeneraci vytrvalosti.
Protilátky - Imunita proti otravě.
Ochrany - Imunita proti prokletí.
Neuchopitelnosti - Zvyšuje celkovou rychlost hrdiny.
Odolnosti - Vypaluje veškerou manu, dokud se neobnoví zdraví.
Medvědí síly - Zvyšuje sílu hrdiny.
Kočičí obratnosti - Zvyšuje obratnost postavy.
Hoření - Přidává hoření ke všem útokům.
Lesy - Při poškození se mohou objevit vlci pro obranu. Přivolávaná zvířata jsou silnější.
Podhorská - Při poškození se mohou objevit zombíe pro obranu. Přivolávané nemrtvé jsou silnější.
Trní - Útočící se zamotají do kořenů a dostanou dávku jedu.
Nemrtvých- Proklíná všechny útočící.
Magické vize - Zvyšuje šanci na nalezení magických předmětů.
Zmrazování - Při útoku může zamrazit blízké nepřátele.
Pekla - Zapálí nepřátele okolo při jakémkoliv útoku.
Výboje - Elektrická vlna při útoku.
Vzdušného štítu - Při obdržení poškození může vyvolat vichřici a zastavit nepřátele.
Nepřístupnosti - Při obdržení poškození se může objevit golem k ochraně.
Temné smlouvy - Masivní škoda na ploše a démonický pomocník při útoku na hráče.
Nátury vzteku - Masivní škoda včelami na nepřátelích při útoku na hrdinu.

Nové dovednosti:

Nasycená aura: Zvyšuje účinnost všech aur (sílu a dosah).
Bojový mág: Přidává šanci na kritické zásahy pro kouzla a magické zbraně.
Pasivní meditace: Pouhá další regenerace magické síly.
Mistr rituálů: Odstraní limity volání pomocí magické síly (každých 50 síly + 1 přivolání).
Boj beze zbraně: Magické róby poskytují dodatečný energetický štít při nošení.
Mistr holí: Hole mají dodatečné magické poškození.
Mistr mečů: Dodatečné magické poškození meči.
Energetická bariéra: Zvyšuje rychlost regenerace energetického štítu.
Žízeň poznání: Umožňuje studovat jedno další mistrovství magie.
Vnitřní rezervy: Rychle regeneruje manu při nízkém množství, vytahujíc život. Spouští se, když je mana menší než 25 % a každé 2 sekundy převádí část životů na manu. Je k dispozici u očištěného od samého začátku!
Zvědavost: Zaručuje rychlejší pokrok v magických dovednostech (pouze očištěný).
Štědrost Vládce: Některé aury a jejich účinky se šíří i na přivolávané bytosti, pokud je to možné.
Přivolání - démoni: Přivolání démoni jsou silnější o 25 % (10 LP, cena: 2000).
Přivolání - golemy: Přivolání golemy jsou silnější o 25 % (10 LP, cena: 2000).
Přivolání - nemrtví: Přivolání nemrtví jsou silnější o 25 % (10 LP, cena: 2000).
Přivolání - tvorové: Přivolání zvířata jsou silnější o 25 % (10 LP, cena: 2000).
Duchovní síla: Lze aktivovat o 1 více auru.

Nové runy:

Runa vyvolání kostlivé stínové šelmy (potřebuje zkušeného nekromanta). Runa vyvolání Stínového golema (vyžaduje mistrovství v golemování a experta v magii Temnoty). Runa vyvolání Služebníka a Krayta jsou dostupné pro výrobu.

Grimoár a dýka:

Škálovatelné artefakty, které lze vyvíjet podle vašeho uvážení! Mají vlastní zkušenostní úroveň a zdokonalují se pouze tehdy, když jsou vybaveny na hrdinovi. Při dosažení nové úrovně získají bod dovedností, který lze libovolně investovat pomocí menu módu. Kromě zdokonalovaných bonusů s každou úrovní zvýší trochu poškození magií a přivoláváním / zbraněmi. Lze je očarovat několika herními kouzly podle výběru nebo si vybrat speciální dovednosti. Tento typ očarování má vlastní úroveň rozvoje a při úderech na nepřítele jakýmkoli zbraněm existuje šance na jeho provedení. Lze zatím očarovat pouze jedním kouzlem.

Gameplay a jak hrát:

Je velmi doporučeno začít novou hru! Nové dovednosti a pasivky lze zobrazit v speciálním žurnálu v inventáři a jsou téměř v plném rozsahu dostupné všem. Aury a grimoáry jsou k dostání u Gallahada. Další pasivity lze získat pomocí menu módu. Pro zdokonalení grimoáru je nutné ho sundat, jinak budou možnosti nedostupné!

Závěr:

  1. Seznam aktualizací, odkaz ke stažení je zde - ⁠https://discord.com/channels/698176261813567628/1121929477417615391

  2. K dispozici na disku je stará verze Magic Rebalance v plně ruční češtině a nebo nejnovější verze magic rebalance, ale v angličtině (jedná se pouze o to co přídává mod, ostatní věci z New Balance budou klasicky v češtině)

Ruční čeština (stará verze)
By F0rtuno

Nová verze - Anglicky/Polsky
(Kajma Discord)
 
Original angličtina/něco v polštině
 
Ruční ruština
Original verze
 
 

POZOR -  Tento mod mívá Aktualizace!

 
  • Tato stránka popisuje pouze základní informace o modifikaci, pokud se chcete dozvědět něco o posledních změnách, klikněte na tlačítko níže, kde naleznete všechny novinky a aktualizace pro tento mod, od existence tohoto modu na našem webu.

bottom of page