top of page
Vyhledat
Obrázek autoraF0rtuno

GOTHIC 1: TESTY NA UNREAL ENGINE SPUŠTĚNY! [Fanouškovský Remaster]


Včera večer začalo ve službě Steam otevřené testování fanouškovské implementace hry Gothic I v Unreal Enginu. Podle příspěvku komunitního manažera THQ Nordic na Redditu - THQ Nordic, stejně jako Alkimia Interactive, se na vývoji tohoto projektu nepodílí. Společnost THQ Nordic nechce, aby se soubory hry šířily nekontrolovaným způsobem, a proto navrhla zveřejnění testovací verze na Steamu. Hlavním vývojářem projektu je Dmitrij Kalužnyj a práci na něm lze sledovat ve skupině na VKontakte, která vznikla před třemi lety.


JAK HRÁT?


Jak se můžeme dočíst v posledním příspěvku vývojářů, je k tomu zapotřebí původní hra Gothic I Classic na Steamu. Na této platformě klikněte v knihovně nainstalovaných her pravým tlačítkem myši na "Gothic 1 Classic" a klikněte na "Vlastnosti". Poté v levé části okna, které se zobrazí, klikněte na záložku "Beta" a v pravé části zadejte přístupový kód, tedy "TheColonyisNotUnreal", a klikněte na tlačítko "Ověřit kod".

Poté z výše uvedeného rozevíracího seznamu vyberte možnost "unrealbeta - Unreal Beta" a okno vlastností ukončete. V dolní části rozhraní služby Steam vidíme, že stahování bylo zahájeno, a poté začne instalace. Později při spuštění hry Gothic I Classic v knihovně her vyberte možnost "Play Unreal Community Remaster". Chcete-li ušetřit čas, můžete také zaškrtnout možnost "Vždy použít toto nastavení".



HRA


Jedná se o testovací verzi, takže popis hratelnosti bude především popisem chyb. Při spuštění hry uvidíte v levém dolním rohu štěnici, která chodí sem a tam. Hra používá nové písmo a ve výchozím nastavení se spouští v angličtině. Na hlavním panelu systému již nevidíme ikonu "Gothic.exe", ale pouze slovo "Gothic" a logo použitého Unreal Enginu. Něco je anglicky, něco je v ruštině.


Úvodní intro se nekoná, ale vítá nás Diego. V pravém horním rohu vidíme zástupce aktuálního úkolu z deníku, což podle mého názoru přidává na poutavosti. Kamera je během dialogů umístěna jinak než v originále. Navíc se liší animace postav, které se pohybují, jako by měly zablokovaná ramena. Líbí se mi však nová verze magické bariéry, po které se jako po mýdlové bublině rozvlní magické výboje.


Během dialogů jsem zjistil, že když jsem zvolil polskou jazykovou verzi, přehrával se německý dabing, takže jsem přepnul jazykovou verzi na anglickou. Nové rozhraní se mi líbí, ale má své nedostatky. Nelze například přiřadit klávesu pro skok a úprava grafiky a obrázků je omezená, alespoň ve srovnání s GD3D11.



Dalším problémem jsou kolize s objekty, které se odehrávají již ve vzduchu. To je pravděpodobně způsobeno odlišnou mechanikou skákání a šplhání. Tento remaster také nepoužívá původní hudební systém, takže v určitých momentech se hudba každou chvíli mění, pokud jdeme doleva a doprava.


SOUBOJ


V bitvě se ukázalo, že první výzvou je štěnice Hlavním problémem bylo ji zasáhnout, což bylo ještě obtížnější než v originále, takže jsem se rychle vydal do Opuštěného dolu pro krumpáč. Dalším protivníkem byl mrchožrout. Navzdory snadné obtížnosti jsem musel kvůli obtížnému ovládání postavy během boje utéct - i když to může být jen otázka zvyku.

Během útěku jsem si všiml dalšího problému, který byl pro mě při testování hřebíčkem do rakve. Respektive jsem si toho nevšiml, protože se začalo téměř úplně stmívat. Hořící oheň téměř neosvětloval okolní prostor. Nemohl jsem ani použít pochodeň nebo použít menu pro změnu nastavení, abych nemusel chodit čistě po hmatu a zpaměti. Přesto jsem se dostal k Diegově posteli a po vyspání jsem mohl pokračovat ve hře. Všechny tyto chyby však způsobily, že hraní pro mě bylo příliš zdlouhavé.


UNREAL ENGINE


Od začátku mě zajímalo, jakou verzi Unreal Enginu tato implementace používá. Gothic Remake byl již portován na Unreal Engine 5. Odpověď jsem se pravděpodobně dozvěděl, když jsem byl ze hry vyhozen kvůli chybě "LowLevelFatalError". Podle popisu chyby se jedná o engine verze číslo 4.

Hráčům Gothicu známé "Access Violation" se neobjevuje, ani není možné vstoupit do režimu "MARVIN". Jedná se o implementaci na jiném enginu, ačkoli je jistě možné spustit testovací režim.


SHRNUTÍ


Zatím jde jen o zajímavost, která má velký potenciál. I přes nalezené chyby stojí za zmínku, že vytvoření této implementace si vyžádalo mnoho dovedností a času. Je možné, že se z ní stane fanouškovský "Gothic Remake" pro ortodoxní fanoušky. Aby však byl hratelný, vyžaduje testování, kterého se můžeme zúčastnit a podělit se o nalezené chyby s vývojáři ve výše zmíněné skupině na VKontakte.




147 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page