top of page
Vyhledat
Obrázek autoraF0rtuno

Gothic 3: Union + Modpack - Aktualizace 1.4.4

Tato novinka je informačního charakteru co se týče této aktualizace. Na aktualizaci angličtiny autor anglického překladu a člen našeho týmu aktuálně pracuje, takže buďte trpěliví. Co se týče chystané češtiny - ta vyjde právě na tuto verzi modpacku do Vánoc - bude to čeština založená na ChatGPT překladu ručně upravená, tak jak se stihne a postupně bude dotažená do plně ruční verze. Jakmile bude anglický i český překlad hotový, budu zde samozřejmě informovat. Níže si můžete přečíst seznam všech změn nové verze přeložený přes ChatGPT.


Seznam změn z 14.11.2024


Tato aktualizace přináší nový mod starter. Nezapomeň se seznámit s novým návodem k instalaci!


Popis změn

Masivní aktualizace, která mění každý aspekt hry. Zveřejnění nového mod starteru pro rychlejší a pohodlnější instalaci modifikací.


Mod starter

  • Dostupný nový nástroj pro instalaci modifikací.

  • Možnost vytvářet presety modů.

  • Extrémně rychlá instalace modifikací.

  • Presety mohou obsahovat vlastní grafiku nahrazující původní při spuštění hry a předpřipravený soubor s kompilovanými shadery.

  • Záložka Options obsahuje konfiguraci nainstalovaných pluginů.


Obecné změny


Dovednosti:

  • Byly upraveny požadavky a cena dovedností.

  • Přidány nové perky: Odolnost proti energii a Smrtící šípy.

  • Odebrána dovednost Tichý lovec.

  • Po naučení dovednosti Akrobacie získá hráč bonusových 15 bodů loveckých schopností.


Kouzla:

  • Byly změněny poškození, požadavky a cena kouzel.

  • Přidána nová kouzla: Ohnivá bouře, Ledová bouře, Dech smrti a Vlna smrti.


Učitelé kouzel:

  • Všechna kouzla se nyní lze naučit u učitelů mágů. Již není možné je učit se u chrámů Beliara a Innose.


Upravení kouzel:

  • Kouzla lze nyní vylepšovat a používat jejich dodatečné režimy.

  • Lze například zrychlit nebo zpomalit let projektilu, zkrátit dobu obnovy nebo zrychlit rychlost sesílání.

  • Hráč má od začátku inventáři předmět Kniha kouzel, pomocí kterého lze mezi těmito režimy přepínat.

  • Podobně jako u běžných kouzel lze nyní vylepšovat i přivolané bytosti.


Magie přeměny:

  • Druidové mohou vylepšovat své přeměny. Každá úroveň postupně zvyšuje sílu a rychlost zvířete z druidových kamenů. Celkem je dostupných 40 úrovní.

  • Většina NPC již na hrdinu v podobě zvířete neútočí.


Šípy a šipky:

  • Změněno poškození, cena a způsob výroby šípů/šipek.

  • Přidány nové šípy/šipky.

  • Na šípy a šipky lze aplikovat speciální efekty.


Oslabující jed:

  • Do hry přidán oslabující jed a recepty na jeho výrobu.

  • Oslabující jed lze aplikovat na šípy, šipky a dýky.


Zbraně:

  • Změněny požadavky, poškození a bonusy všech zbraní.

  • Poškození zbraní bylo přepočítáno s ohledem na dosah.

  • Delší zbraně způsobují menší poškození, kratší naopak větší.

  • Rozdělení zbraní:

    • Jednoruční meče

    • Dvouruční meče

    • Dvouruční sekery a kladiva

    • Kopí a halapartny

    • Meče vyžadující lovecké schopnosti

    • Dýky

    • Těžké jednoruční zbraně

    • Luky

    • Kuše

    • Hole


Změny některých zbraní


Kopí a halapartny

  • Nyní jsou považovány za podobné holím.

  • Hráč je drží v rukou místo nošení na zádech.

  • Vyžadují dovednost Tyčové zbraně


Dýky

  • Vyžadují zlodějské dovednosti.

  • Po vybavení přidávají dovednost Boj dvěma čepelemi.

  • Mohou být použity k aplikaci oslabujícího jedu.

  • Naučení dovednosti Vražda zdvojnásobuje poškození dýkami.


Meče vyžadující lovecké schopnosti

  • Jediná zbraň na blízko, která vyžaduje lovecké schopnosti.


Hole

  • Ovládání holí vyžaduje dovednosti Zbraně na tyči a Magické hole.

  • Vyžadují málo síly a způsobují nízké poškození, ale poskytují bonusy k maně.


Truhly

  • Byly změněny seznamy předmětů, které lze získat z truhel.

  • Zbraně nebo plány byly rozmístěny do Těžkých truhel.

  • Staré truhly obsahují různé předměty s trvalými bonusy, šperky a hole.

  • Přidáno několik nových truhel a některé byly přesunuty.


Kování zbraní


Téměř všechny zbraně na blízko lze vykovat.

  • Slabší verze zbraní často slouží jako základ pro silnější varianty.


Plány na zbraně:

Kování bylo přepracováno. Většina zbraní se nyní vyrábí z následujících částí:

  1. Hlavní materiál: Hlavní surovina pro výrobu zbraně (železo, ruda apod.).

  2. Rukojeť: Může být vyrobena ze dřeva, železa nebo jiných surovin.

  3. Doplňkový materiál: Nejčastěji železo, zlato, ruda nebo drahokamy.

  4. Kalení: Závisí na hlavním materiálu, např. víno, tuk, olej z magického kořene apod.


Surové železo:

  • Nový materiál.

  • Levnější verze železa, ze kterého se vyrábí většina zbraní používaných orky a slabšími NPC.

  • Lze ho získat rozložením zbraní, z truhel nebo koupí.


Rukojeti a násady:

  • Nový prvek.

  • Existuje několik typů: pro jednoruční a dvouruční meče, násady pro sekery, palcáty a kopí.


Demontáž zbraní:

  • Hrdina může na dílně rozložit sekery a další zbraně na součástky.

  • Tyto součástky lze přetavit na materiály k výrobě.


Cena zbraní a výhody z výroby:


  • Cena zbraní se vypočítává sečtením všech použitých materiálů a jejich vynásobením číslem 2.

  • Tímto způsobem může hráč vydělávat na kování.

  • NPC používají v boji zbraně, které jsou čtyřikrát levnější než běžné. Tyto zbraně hráč nemůže používat. Doporučuje se jejich demontáž a přetavení místo prodeje.


Kovářské dovednosti:

  • Za každý nový recept hráč získá bonus k dovednostem kovářství.

  • Každý recept vyžaduje určité množství dovedností, takže hráč bude muset postupně zvyšovat své schopnosti.

  • Další body lze získat plněním úkolů, nikoli však za učební body.


Přetavování:

Hráč se může naučit dovednost přetavování zbraní.

Lze přetavovat například:

  • Surové železo na běžné železo.

  • Nástroje.

  • Zbraně nepřátel.

  • Rezavé zbraně.

  • Speciální ingoty.


Zbraně strážců a nástroje:

  • Omezení získávání: Hráč již nemůže nekonečně získávat kopí a halapartny od strážců, stejně jako nástroje od otroků. Při sebrání předmětu zmizí z inventáře.


Vytváření svitků:

  • Mechanika vytváření svitků je nyní dostupná na loveckém pracovním stole za použití kravské nebo vepřové kůže.


Lovecké trofeje:

  • Změna cen loveckých trofejí, které nyní závisí na síle a vzácnosti stvoření.

  • Přidány nové lovecké trofeje.

  • Skoro všechna zvířata ve hře nyní poskytují kůže, drápy nebo rohy.


Šperky:

  • Úpravy bonusů za nošení šperků.

  • Přidány nové druhy šperků.


Limit statistik:

  • Po dosažení 250 bodů zdraví, výdrže a many se zdvojnásobí náklady na jejich zvýšení za zkušenostní body.

  • Po dosažení 500 bodů již nelze tyto atributy zvyšovat za body. Další zvýšení je možné pouze pomocí předmětů a trvalých lektvarů.


Bonusy od síly předků:

  • Akasha: +10 prastaré znalosti, +25 mana

  • Baldar: +10 síla, +25 zdraví

  • Einar: +10 lovecké schopnosti, +25 výdrž

  • Snorre: +10 síla, +25 maximální zdraví

  • Berek: +10 lovecké schopnosti, +25 maximální výdrž

  • Angir: +10 kovářské schopnosti, +5 síla, +5 lovecké schopnosti


Mlýnské kameny:

  • Odebrány 3 mlýnské kameny, které poskytovaly +5 síly (2 z Vengardu a 1 z dolu Klanu Kladiva).


Trvalé bonusy:

  • Kamenné tabulky nyní poskytují +2 a +4 k prastarým znalostem, jejich cena byla snížena.

  • Trvalé byliny přidávají +2 k výdrži, zdraví a maně.

  • Trvalé lektvary poskytují trojnásobný bonus.

  • Nelze pít lektvary živlů.

  • Lektvary fyzické a magické obrany nyní poskytují +2 k obraně proti všem typům fyzického/magického poškození.

  • Lektvar z dračích vajec lze uvařit pouze jednou, nevyžaduje trvalé byliny, a jeho bonus byl zvýšen.


Skryté poklady:

  • Upraveny bonusy u šperků nalezených ve skrytých pokladech LTM.

  • Přidány nové poklady a některé byly přemístěny.


Jídlo a lektvary:

  • Bonusy z konzumovatelných předmětů nyní obnovují zdraví, výdrž a manu v jednotkách místo procent.

  • Přidány nové pokrmy a transformační lektvary.

  • Rozšířena funkce kuchyňského stolu z modu ImmersiveCook:

    • Možnost smažit vejce mrchožroutů a slepic.

    • Možnost smažit veškeré druhy masa.

    • Možnost vařit maso v oleji z magického kořene pro obnovení many.

    • Možnost připravovat guláše z různých druhů masa.

    • Smažení dračích vajec nyní poskytuje +5 maximálního zdraví.


Rybolov:

  • Rybolov nyní vyžaduje chleba.

  • Jeden kus chleba umožní použít prut 5krát.

  • Změněn seznam předmětů získatelných při rybolovu a otevírání zvláštních ryb.


Šperkařství:

  • Možnost kovat nové druhy prstenů se silnějšími bonusy.

  • Šperkař odměňuje unikátními recepty za splnění jeho úkolů.


Tavení zlatých cihel:

  • Kovář v Ben Sali nabízí úkol, po jehož splnění hráč získá možnost tavit zlaté cihly.

  • Možnost získat další úkol na zlaté cihly pro Ishtar.


Ochočování zvířat:

  • K ochočení zvířete je nutné najít speciální knihu s jeho popisem, dostupnou u lovců.


Výměna kůží s Ketilem:

  • Po dokončení úkolu s bizoními kůžemi u Ketila lze měnit zvířecí kůže z Nordmaru za rudu.

  • Tato mechanika nahrazuje získávání rudy od Ingvara.


Pruty čisté magické rudy:

Počet prutů čisté rudy je nyní omezen na 4. Byla odstraněna možnost jejich nákupu od Ingvara. Pruty byly také odstraněny ze skladu Montery.


Výbava NPC:

  • Výbava všech NPC byla změněna.

  • NPC ve všech frakcích dostali hodnosti a jejich brnění a zbraně byly odpovídajícím způsobem změněny.

  • Téměř všichni NPC mají helmy.

  • Někteří NPC nosí zbraně, které způsobují poškození živly.

  • Všichni NPC nosí speciální zbraně s unikátním poškozením, které se liší od původních zbraní.

  • Poškození je přizpůsobeno postupu hráče, takže konečné fáze hry nejsou pro něj příliš snadné.


Obchodování:

Téměř všichni obchodníci mají unikátní obchodní inventáře.Obchodní inventáře jsou založeny na profesích NPC a jejich lokalitách.

Hlavní profese a souhrn jejich zásob:

  • Prodejci haraburdí - prodávají jídlo, pochodně, hadry, vodu a různé haraburdí.

  • Farmáři - prodávají různé zeleniny, případně obilí.

  • Chovatelé dobytka - prodávají trofeje domácích zvířat, maso, mléko, vejce.

  • Dřevaři - prodávají dřevo na výrobu šípů a rukojetí.

  • Alchymisté - prodávají lektvary, byliny a alchymistické recepty.

  • Mágové - prodávají svitky, roucha, hůlky a alchymistické zboží.

  • Zloději - prodávají zámky, šperky a svitky.

  • Zloději-obchodníci - kromě základního zlodějského vybavení mohou prodávat různé předměty, oblečení a užitečné předměty.

  • Kováři - prodávají nástroje, zbraně, brnění, helmy, štíty, munici a kovářské recepty.

  • Lovci - prodávají střelné zbraně, trofeje z lovu, knihy o domestikaci, brnění, munici a občas i recepty na jídlo.

  • Prodejci zbraní - prodávají zbraně a munici.

  • Skladníci - spojují vybavení prodejců haraburdí s různými zásobami, jako jsou lektvary a jídlo.

  • Druidové - kromě standardního sortimentu pro mágy prodávají lektvary přeměny a jejich recepty.

  • Hostinští - prodávají jídlo, alkohol a různé recepty.

  • Kopáči - prodávají rudu.

  • Kuchaři - prodávají jídlo a recepty na jídlo.

  • Prodejci artefaktů - prodávají artefakty, obvykle smíchané s haraburdím a šperky.

  • Prodejci vody - prodávají vodu.


  • Zboží obchodníků je stálé, ale jeho množství se může lišit v závislosti na náhodném generování.

  • Množství zlata bylo vypočítáno na základě počtu předmětů v obchodním inventáři a lokalitě NPC.

  • Nejbohatší oblastí je tedy Varant a nejbohatší profesí je mág.

  • Zboží a zlato nejsou obnovitelné.

  • Mnoho NPC nyní obchoduje s hráčem až po splnění úkolů.

  • Výjimkou jsou postavy, které jsou běžnými obchodníky.

  • Byli také přidáni noví obchodníci a staří byli odstraněni.


Lootování NPC:

  • Byly revidovány předměty, které lze získat od NPC po jeho poražení nebo zabití. Jsou to především jídlo, fajky, lektvary a zlato.

  • Čím vyšší je hodnost NPC, tím silnější materiály lze získat.Lidé a orkové mají různé předměty.

  • Lidé v různých oblastech mají také různé předměty.

  • Mágové mají speciální předměty společné pro všechny frakce.


Krádež kapsářství:

  • Krádež kapsářství funguje podle původního systému.

  • S určitou šancí můžete ukrást náhodný předmět ze speciálního výběru.

  • Šance na krádež závisí na zlodějských schopnostech hráče.

  • Od obchodníků lze ukrást některé z jejich zboží.

  • Příliš drahé předměty nelze ukrást, ale lze ukrást relativně levné zbraně, recepty, a dokonce i předměty s trvalými efekty, včetně kamenných tabulek.

  • Krádež kapsářství je dostupná u všech NPC, včetně těch bez unikátního jména.


Učitelé:

  • Seznam dovedností dostupných u všech učitelů byl změněn.

  • Mnoho učitelů nyní učí až po dokončení svého úkolu.

  • Byli přidáni noví učitelé a někteří staří byli odstraněni.


Změny v kořisti ukryté ve světě hry:

  • Většina drahých předmětů, které bylo relativně snadné získat (zbraně, zbroje, recepty), byla odstraněna ze světa.


Truhly:

Kořist v truhel byla změněna.

Jejich modely byly upraveny tak, aby spadaly do jedné z následujících kategorií:

  • Dřevěné – většina kořisti jsou ingredience pro různé pokrmy.

  • Obyčejné – obsahují základní složky některých lektvarů, slabé svitky, lektvary proměny a munici. Nástroje a stříbro.

  • Železné – obsahují lektvary a léky. Svítky střední síly, lektvary proměny a munici. Zlaté šperky.

  • Velké – obsahují silné lektvary, svitky, lektvary proměny a střelivo. Ruda a zlaté ingoty.

  • Pozlacené – obsahují nejsilnější svitky, lektvary proměny, střelivo a kameny pro kouzlení.

  • Poklady – obsahují různé drahokamy.

  • Koše – obsahují velké množství svitků, od slabých po silné.


Zbroje:

Požadavky, cena a vlastnosti zbrojí byly změněny. Nyní jsou zbroje rozděleny do tří tříd: válečník, lukostřelec a mág.

  • Válečníkova zbroj vyžaduje postupné zvyšování síly od 100 do 400, lukostřelec - lovecké dovednosti, mág - starodávné vědomosti.

  • Lukostřelec nemá pátou zbroj, ale všechny jeho zbroje mají vyšší ochranu proti zásahům.

  • Mág má nejslabší ochranu, ale kompenzuje ji bonusem k maně.


Válečník:

  • Požadovaná síla: 100 200 300 350 400

  • Poskytuje ochranu: 30/20/15 60/40/30 90/60/45 120/80/60 150/100/75

  • Cena: 5k 15k 30k 75k 75k 150k


Lukostřelec:

  • Požadované lovecké dovednosti: 100 200 300 350 -

  • Poskytuje ochranu: 30/30/15 60/60/30 90/90/45 120/120/60 -

  • Cena: 5k 15k 30k 75k -


Mág:

  • Požadované starodávné vědomosti: 50 100 200 200 300 400

  • Poskytuje ochranu: 5/5 10/10/5 20/20/10 30/30/15 40/40/20

  • Cena: 5k 15k 30k 75k 75k 150k


Specifika frakcí zbrojí válečníků:

  • Rebelové: žádná ochrana proti magii, ale v pozdější fázi je výběr mezi bonusem k maximálnímu zdraví, výdrži nebo maně.

  • Orkové: žádná ochrana proti magii. V pozdější fázi je fyzická ochrana vyšší než podobné zbroje jiných frakcí.

  • Lukostřelci v službách orkům a rebelům používají podobné zbroje myrtánských zbrojí. Nabízejí žádné požadavky na reputaci, ale také žádnou ochranu proti magii.

  • Assasíni: ochrana proti ohni a bleskům. Poskytuje dodatečnou odolnost proti horku.

  • Kočovníci: zvýšená ochrana proti ohni. Poskytuje dodatečnou odolnost proti horku.

  • Útočníci: zvýšená ochrana proti energii. Poskytuje dodatečnou odolnost proti horku.

  • Nordmaři: zvýšená ochrana proti chladu. Poskytuje dodatečnou odolnost proti chladu.


Cechy frakčních zbrojí mágů:

  • Mágové ohně: zvýšený bonus k obraně. V pozdějších fázích dostávají bonus k odolnosti proti chladu.

  • Temní mágové: bonus k starodávným vědomostem.

  • Mágové vody: zvýšený bonus k maně.

  • Orkové: dodatečná odolnost proti jedu a oslabení.

  • Druidové: dává bonus k dovednosti druidů.


    Dovednosti druidů již nelze naučit. Mohou být získány pouze nošením druidských hábitů.


Unikátní zbroje:

  • Zbroj bojového mága pro kočovníky a assasíny. Vyžaduje starodávné vědomosti, dává dobrý bonus k obraně, ale málo many.

  • Zbroje druidů poskytují bonus k maně a dovednost druidů, která umožňuje hrát za druida-posla.

  • Zbroje zloděje. Nevyžaduje reputaci a lze ji koupit od zlodějů. Podle typu zbroje může vyžadovat dovednosti zloděje spojené se silou nebo obratností. Pirátová zbroj je podobná zbroji zloděje.

  • Zbroje řemeslníka. Někteří kováři prodávají recepty na vytvoření unikátních zbrojí. Recepty stojí dvakrát více než podobné zbroje této frakce. K jejich vytvoření je však potřeba mít určité kovářské dovednosti a sesbírat všechny potřebné ingredience.

  • Zbroje titána. Poskytují nejlepší fyzickou a magickou ochranu, což z nich činí nejlepší zbroje ve hře. Aby byla vytvořena, je nutné sesbírat všechny plány a vydat 3 ingoty čisté rudy, přičemž ve hře jsou pouze 4 takové ingoty.


Aktualizace 19.11.2024


Opravy nalezených chyb:

  • Vůdce orků v Ardei již nepouští mapu.

  • Opraven problém s nevyváženými zbraněmi v Nové Rovnováze: kopím, halapartnou a štítem.

  • Upravena statistika pirátů na pobřeží Ardei.

  • Opraveno, že akrobatika nezvyšovala lovecké schopnosti při učení od učitele.

  • Opraveno přivolávání stvoření ze svitků v modulech Total Rebalance a Unlimited Summons.

  • Oslabení přivolání ze svitků.

  • V koších již nelze najít svitek pro přivolání golema.

  • Opraven kritický problém s výrobou šperků, který znemožňoval získání prstenů.

  • V modulu New Balance snížena rychlost protivníků na arénách.

  • Halapartny Cliffa byly odstraněny z prodeje.

  • Výměna kopí ve zbrojnici v Reddocku.

  • Recept na masovou návnadu byl odstraněn z jeskyně ustrašených goblinů.

  • Opraven prázdný obchodní inventář Xardase při instalovaném Quest Packu.

  • Z těžkých truhel odstraněny nadbytečné dýky.

  • Opraveno, že při hře s New Balance nebylo možné naučit se dovednost „Přivolávač“ od učitelů.

  • Opraveny chybějící grafiky z modů G3Fixes, TimeMultiplier, Quickloot, Locator, ItemMap.





131 zobrazení2 komentáře

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

2 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

Paráda, a kde je link?

Like
F0rtuno
F0rtuno
Nov 20
Replying to

No normálně v Gothic 3 sekci, ale jak píšu na začátku, angličtina ani čeština na tuto verzi ještě neni ready, proto sem nehodil link. Zatim jen rusky a polsky.

Like
bottom of page